FAQ

Mohu Uloženku využít pro různé způsoby dopravy?

Ano, do naší nabídky přidáváme i další přepravní služby a dopravce. Cílem je usnadnit Vám podnikání = jeden systém pro více druhů přepravy, podání na jednom místě, v jednom administračním rozhraní, bez ztráty času, bez čekání a za nejlepší ceny!

Již nyní můžete využívat partnerská výdejní místa pro osobní odběr zásilek, službu DPD Pickup. V ČR se jedná o pobočky Uloženka, prodejny Mountfield a depa DPD. Na SK jsou to depa DPD a další společnosti. Partnerské pobočky jsou výdejní místa, zatím bez možnosti podání zásilek a platby dobírky platební kartou.

Další možností jsou poštovní služby České a Slovenské pošty, zaslání zásilek na adresu zákazníkům, prostřednictvím kurýrních služeb DPD ČR a DPD SR nebo alternativní doručování zásilek prostřednictvím výdejních automatů spol. InTime – Poštomaty a Balíkomaty.

Konkrétní služby naleznete v administraci Uloženky, sekce Poslat přepravcem. Vyplnění kontaktních údajů a tisk štítků je shodný jako u podání pro osobní odběr ( zásilky na SK s dobírkou musí být zadány v EUR).

Kdy mohu začít využívat služby uloženky?

Jakmile vyplníte registrační formulář, automaticky se Vám založí účet v partnerském rozhraní Uloženky.

Pro odeslání první zásilky si ve Vašem účtu založíte jeden nebo hned několik obchodů (pokud např. provozujete více eshopů).

Po kontrole zadaných údajů získáte plnou funkčnost systému. Od této chvíle můžete zadávat přepravní údaje, generovat štítky a zásilky odesílat Vašim zákazníkům. Na výběr máte všechny druhy dopravy - osobních odběry ve specializovaných pobočkách, poštovní služby, kurýrní dopravu na adresu zákazníka nebo výdejní automaty v rámci ČR a SK.

Odešlete první zásilku ještě dnes!

Jak a kam zásilky doručit k podání?

Všechny pobočky Uloženka jsou zároveň výdejní i podací místa. Výběr místa je tedy pouze na Vaší volbě. Zásilky podané až do 19.00 hod. jsou standardně expedovány do druhého dne na jakoukoliv jinou pobočku Uloženka nebo partnerské výdejní místo (DPD Pickup) a zde připraveny k odběru. Partnerská výdejní místa slouží zatím pouze k výdeji zásilek. Na termíny svozů České pošty nebo do výdejních automatu InTime se informujte na Vaší pobočce.

Pokud doručíte zásilky na pobočku, která je zároveň pro tyto výdejní, jsou okamžitě připraveny k vyzvednutí.

Jaké mohu očekávat ceny pro můj e-shop?

Registrovaní partneři mohou využívat nejlevnější způsob dopravy a výdeje zásilek na tomto trhu.

Osobní odběry - pobočky Uloženka:

  • 45 Kč bez DPH (54,45 Kč s DPH) - jednotná cena pro všechny zásilky až do maximálních parametrů podání, tj. až 20 kg a 300 cm obvodové délky. Platí pro výdej zásilek na všech pobočkách Uloženka a zahrnuje dopravu na vybranou pobočku, informování zákazníka mailem nebo SMS, až 14 dnů uložení zásilek na pobočkách a vydání zásilky.
  • 10 Kč bez DPH (12,10 Kč s DPH) - Jednotná cena za dobírku až do výše 50.000 Kč.

Pozn. * stejné ceny platí pro výdej na pobočkách v ČR a SR

Ceny na ostatní druhy dopravy naleznete zde.

Pokud máte konkrétní cenový požadavek ve vztahu k velkému množství zásilek nebo zajištění svozu zásilek z Vašich skladů, kontaktujte naše obchodní oddělení, rádi Vám vypracujeme kalkulaci na míru.

Jaká je doba doručení zásilek zákazníkům?

Do druhého dne nebo „Same day delivery“ (ten samý den).

Příklad: Váš eshop v Olomouci přijímá objednávky zákazníků do 18 hodiny. Následně zabalíte poslední zásilky, vygeneruje štítky, podací arch a v 18.30 doručíte zásilky na pobočku Uloženky. Zásilky jsou okamžitě roztříděny a noční expresní dopravou přepraveny na naše výdejní místa. O pohybu zásilky je systémově informován Váš zákazník, který si v polední pauze druhého dne jde na svojí pobočku v Plzni vyzvednout Vaší zásilku.

Na pražských pobočkách Uloženka jsou podané zásilky v poledních hodinách již odpoledne převezeny a připravené k výdeji.

Znáte jinou, levnější a rychlejší dopravní službu s osobním odběrem zásilek?

Jak je zákazník informován o pohybu zásilky?

Nové administrační rozhraní pro pobočky Uloženka, umožňuje mít zásilku stále na očích. Váš zákazník je informován ihned po podání zásilky k přepravě - mail s ID kódem pro sledování zásilky. Součástí odkazu je informace o aktuálním pohybu zásilky, o výdejním místě ( karta pobočky s veškerými kontaktními údaji, otevíracích hodinách, způsobech dopravy apod.), dále platební pokyny, datum uložení zásilky s možnosti jeho automatizovaného prodloužení či podmínky k vyzvednutí zásilky.

Další informaci (e-mail či SMS) zákazník obdrží ve chvíli, kdy je zásilka přijata na výdejní místo – Vaše zásilka je připravena k výdeji. Součástí zprávy je i heslo, které musí zákazník sdělit obsluze pro vydání zásilky. Následuje ještě upozornění na blížící se konec úschovy, 3 dny před vypršením doby pro vyzvednutí zásilky.

U partnerských dopravních služeb (DPD ČR, DPD Pickup, Česká pošta, InTime, apod.) je sledování zásilky zajišťováno informačním systémem přepravce (vč. rozesílání zpráv - e-mail/SMS).

Mohu mít v systému více uživatelů - zaměstnanců?

Jistě, libovolně si můžete přidávat další uživatele a přidělovat jim jednotlivá práva k užívání systému.

Jak zadávat zásilky do systému?

K zadávání dat do systému můžete využít několik

  • Ruční zadání přímo v administraci
  • Exportem dat formou csv nebo xml souborů
  • API rozhraní pro automatické napojení na Váš eshop

Optimální způsob napojení pro Váš eshop nejprve konzultujte s poskytovatelem nebo správcem Vašeho eshopového systému. Řada systému již napojení na administraci systému Uloženka nabízí v základní variantě. Pro detailní informace k nastavení exportu dat můžete kontaktovat naší IT podporu – podpora@ulozenka.cz , tel: +420 774 784 200 (Po-Pá: 8:30 – 16:30)

Jak si mohu generovat štítky pro jiné dopravce?

Po přihlášení do systému zadáte pokyn "Uložit zásilku". Vyplnění kontaktních a platebních údajů je shodné jako u podání na Uloženky. U zásilek na dobírku pro slovenskou poštu musíte zadat cenu v EUR.

Jaké jsou maximální rozměry a parametry zásilek?

Parametry pro přepravu zásilek se řídí Všeobecnými obchodními podmínkami jednotlivých přepravců (Uloženka, DPD, Česká pošta, Slovenská pošta, InTime apod.).

Pro osobní odběry na výdejní místa můžete zasílat zásilky o parametrech:

  • Maximální hmotnost zásilky: až 20 kg
  • Maximální rozměry zásilky: délka nejdelší strany až 175 cm nebo 300 cm pro součet délky a největšího obvodu měřeného v jiném směru než délka (2x šířka + 2x výška + délka)
  • Maximální výše dobírky = 50.000 Kč

Mohu požádat o prodloužení doby uložení zásilky?

Ano, bezplatné uložení zásilky pro Vaše zákazníky můžeme prodloužit o 3 dny (v kartě zásilky si sám zákazník potvrdí předvyplněný požadavek) resp. 7 dnů (tedy celkem až na 14 dnů - pokud nám zašlete požadavek přímo Vy).

O prodloužení požádejte nejpozději poslední den řádné doby uložení v pracovní době, na mail: oprava@uloženka.cz nebo na infolinku: 777 208 204 (SK: +421 220 909 866). Prodloužení termínu uložení zásilek na partnerských výdejních místech (DPD Pickup) zatím služba neumožňuje.

Kdy obdržíme vybrané dobírky na účet?

Uloženka využívá standardní způsob zúčtování plateb již na denní bázi (z důvodu provázání na ostatní přepravní služby a partnery). Vybrané prostředky jsou tak v nejkratší možné době zaslány na Váš účet.

Co se děje s nevyzvednutou zásilkou?

Pokud nebude zásilka v řádném nebo prodlouženém období vyzvednuta, bude vrácena na Vámi určenou podací pobočku. Zde bude připravena k Vašemu odebrání o čemž budete samozřejmě informováni.

Jak probíhá fakturace za služby Uloženky?

Fakturace za naše služby probíhá jednou za měsíc. V administraci systému naleznete praktické kontrolní nástroje a tak máte neustálý přehled o odeslaných zásilkách, dobírkách a nově i přehled neuhrazených faktur po splatnosti.

Jaké další služby můžete s Uloženkou využívat?

Kromě dopravy a výdeje zásilek zajišťujeme službou eSkladek kompletní logistický outsourcing a fulfillment – skladování zboží, zpracování objednávek, kompletaci, balení i expedici s přímým napojením na pobočky Uloženka (vč. výdeje za skladu) a další místa osobního i automatizovaného odběru zásilek, kurýrní dopravce i pošty v ČR a EU.

Jak ukládáme hesla?

Bezpečnost dat našich uživatelů je pro nás prioritou, proto i hesla ukládáme pomocí moderní hashovací funkce bcrypt (cost = 11). I kdyby se tedy nějakým útočníkům podařilo získat naši databázi, tak z ní nebudou schopni v rozumném čase získat hesla našich uživatelů a použít je např. pro přihlášení do jejich emailových účtů (jelikož spoustu uživatelů stále bohužel používá stejná hesla pro více služeb).