FAQ

Mám eshop a chci si přidat Uloženku jako způsob dopravy zásilek?

Výborně, naše služby můžete začít využívat klidně už dnes.

Postup je velice jednoduchý. Jakmile vyplníte registrační formulář v části pro eshopy, automaticky se Vám založí účet v partnerském rozhraní Uloženky. Následně si založíte jeden nebo hned několik obchodů (pokud např. provozujete více eshopů).

Po kontrole zadaných údajů získáte plnou funkčnost systému. Od této chvíle můžete zadávat přepravní údaje, generovat štítky a zásilky odesílat Vašim zákazníkům. Na výběr máte všechny druhy dopravy - osobních odběry ve specializovaných pobočkách, partnerských výdejních místech, poštovní služby, kurýrní dopravu na adresu zákazníka nebo uložení do výdejních automatů. Vše v rámci ČR a SK.

Odešlete první zásilku, už za pár minut!

Jak si mohu poslat zásilku do Uloženky?

Postup je opravdu snadný. Objednejte si zboží v některém z obchodů nabízejících osobní odběr na pobočkách Uloženka (více jak 6000 eshopů). Jako způsob dodání nezapomeňte vybrat osobní odběr a označte Vámi zvolenou pobočku.

Jakmile nám e-shop předá Vaši zásilku, pošleme vám mailem číselný kód a odkaz ke sledování pohybu zásilky. Snadno tak zjistíte, kde právě je.

Je už moje zásilka připravená k vyzvednutí?

Zásilku si můžete na pobočce Uloženky vyzvednout ihned, jakmile Vám zašleme e-mail nebo SMS s informací – vaše zásilka je připravena k vyzvednutí. Součástí zprávy je i heslo po jehož sdělení obsluze Vám bude zásilka vydána.

Součástí mailové zprávy je odkaz na kartu výdejní pobočky = podrobné informace o výdejním místě, adresa, mapka, otevírací doba, platební údaje a pokyny, jak se k nám nejlépe dostanete.

O aktuálním pohybu Vaší zásilky se můžete také informovat na odkaze sledování zásilky, zadáním tzv. ID čísla. ID Vám zasíláme ihned, jakmile zásilku obdržíme od Vašeho prodejce k přepravě

Zásilky na partnerských pobočkách (DPD Pickup), České poště nebo výdejních automatech (Poštomat a Balíkomat InTime) si můžete vyzvednout jakmile obdržíte od jednotlivých přepravců obdobnou výzvu k vyzvednutí (SMS nebo Email).

Co potřebuji pro vyzvednutí zásilky?

Jako základní údaj na výdejním místě Uloženka uvádíte heslo, které obdržíte zprávou (e-mailem a SMS) zároveň s informací – vaše zásilka je připravena k vyzvednutí.

Přebírající osoba nemusí být shodná s adresátem zásilky. Zásilka bude vydána osobě, která bude znát heslo.

Jako základní údaj pro vyzvednutí zásilky na partnerských pobočkách (DPD Pickup), České poště slouží Občanský průkaz.

Mohu si na Uložence dané zboží zakoupit, případně objednat?

Uloženka je přepravní společnost s vlastní sítí specializovaných výdejních míst. Pro naše partnery zabezpečujeme nejlevnější a nejrychlejší služby spojené s dopravou a osobním výdejem zásilek. ŽÁDNÉ ZBOŽÍ NEPRODÁVÁME ANI NEMÁME SKLADEM. Všechny nevyzvednuté zásilky ihned předáváme zpět odesilatelům zásilek.

Výběr našich partnerů, u kterých můžete zakoupit statisíce produktů naleznete v části zapojené eshopy.

Mohu platit v Uložence kartou?

Na pobočkách Uloženka lze platit kartou, pokud tuto možnost Váš eshop povoluje (prodejce musí souhlasit a přijmout náklady na platební poplatky bankovních ústavů).

Na partnerských výdejních místech DPD Pickup a výdejních místech České pošty je vyžadována platba pouze v hotovosti.

Informaci o možnosti platby kartou a výši dobírky, si můžete ověřit na webové stránce Uloženka, v části Sledování zásilky. Po zadání ID zásilky (obdržíte od Uloženky na mail nebo SMS), je tato možnost uvedena v kartě zásilky spolu s dalšími údaji o zásilce.

Je možné, aby mi zásilku vyzvedl někdo jiný?

Ano, zásilku může vyzvednout libovolná osoba, která zná heslo pro vyzvednutí zásilky a:

  • zaplatí doběrečné (v případě platby na dobírku).
  • U zásilek, které vyžadují pro vydání min. věkovou hranici 18 let, se příjemce na požádání prokáže osobním dokladem, potvrzujícím tuto podmínku.

Jak dlouho bude zásilka připravena k vyzvednutí?

Standardní doba uložení zásilky na Uložence je 7 dnů, od první výzvy k vyzvednutí (mail nebo SMS). Pokud si nemůžete zásilku v uvedeném období vyzvednout nebo zajistit zástupce pro vyzvednutí, můžete si samostatně nastavit prodloužení termínu uložení. Na webu Uloženka, v části Sledování zásilky, se po zadání ID čísla zásilky dostanete do karty zásilky a zde potvrdíte tlačítkem - prodloužit termín vyzvednutí. Takto se termín pro vyzvednutí prodlouží o další 3 kalendářní dny.

Pokud ani tato doba nebude pro vyzvednutí zásilky dostačující, požádejte o prodloužení Vašeho prodejce - eshop, který zásilku odeslal. Ten Vám může uložení prodloužit o 7 dnů (tzn. celkem na 14 dnů).

Požadavek na prodloužení je nutné uplatnit nejpozději v poslední den uložení zásilky, a to do konce pracovní doby.

Za jak dlouho od objednání bude zásilka připravena k výdeji?

Na pobočkách Uloženka v ČR a SK už do druhého pracovního dne ode dne předání zásilky Vaším prodejcem nebo dodavatelem do Uloženky.

Pokud obdržíme zásilku na pobočce shodné s výdejem zásilky, ta je připravena ihned k osobnímu odběru. U zásilek převzatých (v dopoledních hodinách) a vydávaných v pražských pobočkách Uloženky, jsou tyto ještě odpoledne připraveny k výdeji. Pohyb zásilky můžete sledovat na základě obdržení ID čísla zásilky (mail nebo SMS) na stránce Sledování zásilky.

Mohu si zásilku prohlédnout nebo vyzkoušet před zaplacením?

Ano, prohlídka zásilky na pobočce Uloženka je možná, pokud Vám to prodejce zboží v přepravních podmínkách umožní. V jiném případě musíme dodržet požadavky odesilatele.

Mohu pro vrácení zboží využít Uloženku?

Ano, ale nejprve si tuto možnost musíte odsouhlasit s Vaším prodejcem - eshopem. Prodejce Vám zároveň sdělí i postup (zašle zpáteční podací štítky, které nalepíte na zásilky, apod.), jaký pro vrácení zboží umožňuje.

Mohu prostřednictvím Uloženky odeslat někomu zásilku?

Ano, jedná se o službu - Odeslání zásilek pro neregistrované zájemce. Postup je snadný, Vaší zásilku zabalte jako pro odeslání poštou a přineste na nejbližší pobočku Uloženka. S obsluhou pobočky vyplníte přepravní a kontaktní údaje, označíte balíček přepravním štítkem a odešlete. O vše ostatní se již postaráme. Ceník pro odeslání zásilek najdete zde.

Na koho se obrátit v případě problému s doručením zásilky?

Pokud byla Vaše zásilka už předána odesilatelem do Uloženky (obdrželi jste informaci zprávou na mail nebo SMS s ID číslem zásilky), můžete sledovat pohyb zásilky na webu Uloženka v části Sledování zásilky. Pokud údaj v kartě zásilky nebude dle Vás aktuální, kontaktujte nás na infolince +420 777 208 204 (SK: +421 220 909 866) Po – Pá: 08:00 – 20:00 hod. nebo mail info@ulozenka.cz.

V jiném případě kontaktujte svého prodejce, zda předané kontaktní údaje v objednávce (mail a telefon) byly zadány bez chyby a zda Vaše zboží již bylo předáno k přepravě.

Jak postupovat, pokud je zásilka poškozena?

Pokud při přebírání zásilky zjistíte, že je zjevně poškozena, zásilku nepřebírejte a uvědomte o tomto ihned obsluhu pobočky. Obsluha s Vámi na místě sepíše protokol ( Zápis o škodě ) a neprodleně zahájí s Vaším prodejcem jednání o nápravě a dodání nového zboží.

O průběhu uplatnění reklamace budete dále informováni Vaším prodejcem. Pokud po převzetí zásilky zjistíte, že nebyl poškozen obal, ale zboží je poškozeno, nefunkční nebo neodpovídá objednávce, co nejdříve se obraťte na svého prodejce. V kladném případě můžete reklamované zboží zaslat formou zpětného podání (pozn. pokud prodejce tuto možnost povoluje) zpět prodejci, prostřednictvím služby Uloženka.

Mohu na Uložence objednávku zboží zrušit?

Objednávku je možné zrušit pouze u internetového obchodu, kde jste si zboží objednali.

Co dělat, když e-shop nenabízí možnost doručení do Uloženky?

To nás samozřejmě mrzí. Pokud Váš oblíbený obchod zatím neumožňuje zasílat zboží přes Uloženku, kontaktujte nás a my se pokusíme za Vás prodejce oslovit s tímto požadavkem. Naše služby jsou otevřeny pro všechny firmy i jednotlivce. Někdy však obchody nejsou schopné své zásilky na naše pobočky z různých důvodů doručovat.

Mohu si zásilku vyzvednout cestou z práce nebo i o víkendu?

Ano, většina výdejních míst má prodlouženou výdejní dobu nebo otevřeno i o víkendech. Aktuální otevírací doby výdejních míst najdete na našich webových stránkách, na odkaze Výdejní místa.

Mohu požádat o přeložení zásilky k vyzvednutí na jinou pobočku?

Ano, v případě poboček Uloženka lze také kdykoliv zažádat o přeložení zásilky z jedné výdejní pobočky na druhou, a to bezplatně (písemná mailová zpráva na mail oprava@ulozenka.cz, kde uvedete ID zásilky, kontaktní údaje příjemce a cílovou pobočku pro vyzvednutí zásilky). Na partnerských výdejních místech DPD Pickup apod., prozatím tato možnost není k dispozici.

Jak ukládáme hesla?

Bezpečnost dat našich uživatelů je pro nás prioritou, proto i hesla ukládáme pomocí moderní hashovací funkce bcrypt (cost = 11). I kdyby se tedy nějakým útočníkům podařilo získat naši databázi, tak z ní nebudou schopni v rozumném čase získat hesla našich uživatelů a použít je např. pro přihlášení do jejich emailových účtů (jelikož spoustu uživatelů stále bohužel používá stejná hesla pro více služeb).